Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 14 juni 2013

Visworstelontbijtje

Vanmorgen fietste ik langs een reiger, vlak langs het fietspad. Hij had iets in zijn bek, maar vloog direct weg toen ik afstapte, dus ik kon niet meteen zien wat. Even verderop, aan de overkant van het water, streek hij weer neer en ik ben er even achteraan gegaan.


Het bleek een enorme vis te zijn, die hij kennelijk langdurig probeerde te verdrinken door hem onder water te houden ... Slimme vogel.



Wat ik nog niet meteen doorhad was dat hij die vis al half in zijn keel had zitten. Blijkbaar net iets groter dan ingeschat ...



Met een zwieper schiet het beest los, helaas niet goed te zien op de foto.



Op de foto hierboven is goed te zien hoe hij de vis moet laten gaan, helemaal onder het slijm ....


De nek van de vis is aardig dichtgeknepen en helemaal vervormd uit de strijd gekomen.





En dan begint een minutenlang spel van de vis laten gaan, even wachten en weer 'opvissen'.






Maar toen ben ik maar weer verder gefietst, dat ging me toch te lang duren. En ik denk dat het ontbijtje toch niet doorgegaan is ....

1 opmerking:

  1. ja je kan je eigen wel eens overschatten.(doen wij toch ook dikwijls)

    BeantwoordenVerwijderen