Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 22 december 2011

Knielen

niet dat u te groot bent
of te ver weg
te ongrijpbaar
of te hoogverheven

al bent u dat wel
bij tijd en wijle
zelfs vaker
dan ik zou wensen

maar dat u
de hemel verliet
afdaalde op mijn niveau
zichtbaar werd
nog lager dan
mijn ooghoogte

zwakker werd
dan mijn 
vermeende waardigheid

wilde krimpen
en ondergaan
de woestijn inging
de diepe schaduwen opzocht
van de valleien
van de dood

voor mij uit
de poort doorging
van het graf
de weg baande
tot nieuw leven

dat doet mij
verstomd 
verstild
bewogen

ter aarde vallen
het o zo bekende
overdenken
telkens weer
bedremmeld zingen

knielen
in het stof

1 opmerking: