Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 29 juli 2016

Torenvalk in tegenlicht


Gisteren.
Tijdens mijn avondlichtwandeling.
Over de Donkse laagte.
Een uitgebreide ontmoeting.
Met een torenvalk.
Met prachtig licht.
Tegenlicht.

Ik keek naar hem.
Gebiologeerd.
Hij keek naar mij.
Af en toe.
Steeds dichterbij kon ik hem naderen.
Hij accepteerde me.
Op gepaste afstand.
En ik kon uitgebreid blijven knippen.

Een eerste selectie.
Van paaltje naar paaltje.
Af en toe even opvliegend.
Steeds het licht even anders.
Sfeerweer.


























En bijna aan het eind van mijn wandeling, weer een torenvalk.
Op een hekje.
Bijna donker, alle licht verdwenen.
Fletse kleuren dus.
Dezelfde?
Wie weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten