Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 19 juli 2016

Ree in het Alblasserbos


Het was warm vandaag.
Te warm om te fietsen.
Dus de koelte van het bos opgezocht.
Het Alblasserbos.

Het was wel warm om er naartoe te fietsen.
Alles was afgezet.
De provincie vond het nodig om aan de weg te gaan werken.
Midden in het vakantieseizoen.
Het was dus heel erg stil in het bos.

En niet veel gezien.
De vlinders wilden niet stilzitten.
De libellen waren niet te vinden.
Tot bijna op het laatst ... toen ik weg wilde gaan.

Maar.
Direct na aankomst.
Wonderlijk mooi.
Een ree over de weilanden huppelend.
Zo het bos in.
Te laat en te ver voor het maken van foto's.

Na vijf minuten wandelen, zag ik hem weer gaan.
Over het wandelpad.
Net te laat voor foto's.
Maar dichterbij.
Op een kale plek in het bos.
Vorig jaar waren alle bomen er gerooid.
Inmiddels staat het gras er op heughoogte.
Gezocht, maar niet meer gevonden.

Draai ik me om, om weer verder te gaan wandelen.
Staat hij/zij me daar aan te staren.
Heel even stil.
Enkele seconden lang.
Genoeg om de camera aan te zetten, te richten en af te drukken.
Bingo.
Bewijs ...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten