Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 28 juli 2016

Oog in oog met een jonge buizerd


Wie gaat er nu in de regen fotograferen?
Ja, ik geef toe, je moet er een beetje gek voor zijn ...
Maar, na de hele middag (mot)regen, leek het een beetje op te klaren.
Dus 's avonds toch maar even er op uit.

Het miezerde nog steeds.
Dus dan duik je maar even het plaatselijk bos in.
Het 'hondenbos'.
Om misschien wat libellen of vlinders te vinden.
Echter, geen vlinder te bekennen.

Maar, nog geen paar stappen gezet.
Aan de rand van dat bos.
Of er komt een buizerd aanvliegen.
Nestelt zich in een jonge boom.
Op nog geen dertig meter afstand.

Een jonge buizerd nog.
Aan zijn witte borst te zien.
Ik had ze al eerder gehoord.
Horen roepen.
Meerdere keren gezien ook.
In de verte of hoog boven de bomen zien vliegen.
Een enkele keer zien zitten, boven in de boomtoppen.
Maar steeds zagen ze mij ook en vlogen weg.

Nu hier, oog in oog, met een jonge buizerd.
Veren nat van de regen.
En hij zag mij ook.
Bleef echter gewoon zitten.
Op zijn gemak.
Ook toen ik heen en weer begon te lopen.
Voor een betere positie.

Toen deed hij nog een poepje.
Keek even om.
En ging er vandoor.
Helaas alleen de start ervan vast kunnen leggen.
Maar wel bewogen foto's.
Het was ook wel wat somber weer.
Toch al met al weer een mooie ontmoeting.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten