Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 29 maart 2014

Sensationele zwaan-simultaan-synchroon-zwem-dans

Soms zou je willen dat je de tijd even terug kon spoelen. Dat is in het leven al zo. Maar dat geldt ook als je foto's aan het maken bent. Gisteren was er toch best wel weer een sensationeel moment, waarvan je achteraf zegt, had ik de camera maar op de film-stand gezet.

Maar afijn, ik ben al blij dat ik het heb kunnen vastleggen. En door de manier waarop ik het heb vastgelegd, is Google+ weer in staat om er een bijna-filmpje van te maken, een bewegende foto, of zoals zij het noemen, 'awesome picture'. En dat zelfs meerdere malen. Daar moet je dan alleen wel een paar honderd foto's voor uploaden ...

Gistermorgen stapte ik van mijn fiets om een paar zwanen te fotograferen. Ze waren zich aan het wassen, maar deden dat op zo'n manier dat het mijn aandacht trok. Het leek op synchroon-zwemmen. Op simultaan-dansen. Na een tijdje heb ik mijn sluiterknop maar gewoon ingedrukt gehouden, want het was een grappig gezicht om te zien. Telkens met veel gespetter hun koppen het water in en weer omhoog. Soms waren ze even uit hun ritme, maar dat zullen we dan maar tegendraads noemen. Ondertussen bleven ze gewoon door zwemmen. Dat leverde ook een mooi effect van tegenlicht op.

Het verrassende geheel werd afgesloten met een bijna achteloos overgaan in een zwemmende dekkingspoging. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het eerst helemaal niet doorhad, achter mijn camera. Dat kwam door het zogenaamde 'kont-perspectief' waarmee ik inmiddels naar de zwanen keek. Pas door het doordringende gepiep van de half-verzuipende moeder-zwaan werd ik wakker ...

Nooit geweten dat dat al zwemmend in het water gebeurde.

Goed, de filmpjes zijn er niet. Maar wel de 'bewegende foto's', in totaal 8 stuks. Gelukkig. En ik zal hierbij de link geven naar de bewegende foto's: Google+. Leuk als je me daar ook volgt of gaat volgen. Voor misschien nog meer verrassingen ...



































Geen opmerkingen:

Een reactie posten