Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 22 december 2012

Onrust

voortdurende onrust
en diepe vragen
omklemmen
doorlopend
mijn zoeken 
naar meer 
en naar diepte
naar hoogte 
en verre beelden
van verleden
en toekomst

oceanen
vol wankele golven
donkere wolken
van smart
en woeste winden
van wanhoop
voeren mij mee
naar het einde
van wat ik
niet weten wil

kom
fluister
mijn naam
hou mijn hand
eindeloos vast
troost mij
met tranen
mijmer mij
rustig

luister mijn drukte
terug tot het fluisteren
van woorden
zonder waarde

en vlieg
vlieg met me mee
naar het land
van onschuld
en leegte
van voor ik
alles ontdekte
wat beter
verborgen had 
kunnen blijven

ik wil geen
profeet zijn
ik word zo moe
van het waken
ik wil niet
eindeloos worstelen
met wat in mijn
hoofd zit opgesloten
en wat maar zo
uiterst moeizaam
tot vorm
wordt gesmeed

het bruist
en het borrelt
het sist
en het kookt
ontembaar vuur 
in mijn vlammen
van doorzien
onrust en drang
levenslang

ontwar
de chaos
in mijn hoofd
stil de verwarring
in mijn hart

wied mijn twijfel
schoffel mijn zorgen
ontlast mij
van het ondraaglijke leed
van de wereld

kom
waai met je wind
van sussend geduld
en dansende losheid

tot ontwortelde stilte
is ontwaakt
in mijn wezen
tot de slaap
van onwetendheid
mij voor even
verlost van mijn 
altijd amechtige 
maar uiterst onzekere 
zelf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten