Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 1 februari 2012

Voor het te laat is

voor het te laat is
wil ik je zeggen
dat ik van je hou
grenzeloos
in de diepte
van binnen
de breedte
en de hoogte
overal
waar ik bij kan

ook zonder te horen
zou je kunnen weten
dat ik altijd
dicht bij je wil zijn
dat ik je koester
en bewonder
en waardeer
zoals je bent
en diep besef
blij te zijn
dat jij me 
echt mij
laat zijn
in alles wat ik heb
en doe
en voel
en ben

samen
alleen
sterk
in de aanvulling
van elkaar

je weet hoe ik ben
mijn gevoelens
zitten 
diep van binnen
verborgen
en komen zelden buiten
kijken
klinken
trillen
zeggen
doen

maar soms 
dan ben ik
toch zomaar
in staat
te laten weten
wat ik voel
oprecht
en vanuit mijn hart
verlegen
en bedeesd
maar bedachtzaam
woorden formulerend
op papier
of op een scherm

een beeld
dat vorm is
van een gevoel
een gedicht
dat een lied zingt
met gebrekkige woorden
een schilderij
van metaforen
een vlammend protest
of een klaaglied
van ongeplengde tranen

een verlangen
het denken 
te laten zinken
in hart
gevoelens
te laten stijgen
naar het hoofd
een kruising
te zijn
tussen
tijd en eeuwigheid
een kleurrijke vermenging
van verleden en toekomst

een zaadje
geplant
in de punt
van de tijd
gevallen
van de vrucht
begraven
in de stilte
voldragen
in het licht
van later

daarom
voor straks
zeg ik nu
wat ik dacht
en beleefde
voelde en vroeg
toen
het ooit begon
de warmte
van het antwoord
dat ontroerde
en de levensweg
deed keren
naar de liefde
van nu
en altijd later

voor het te laat is
zeg ik nu
wat ik dacht
en voelde

vroeger
voor later

dat je het weet
en beseft
en bewaart
en koestert

voor jou
weet je
speciaal
voor jou
speciaal
ben jij
voor mij

voor het te laat is
moet je dat weten
en lezen
horen
echt voelen
ondergaan
en doorworstelen
als een anker
voor later
als het echt 
pijn zal doen
tot in het diepst
van je hart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten