Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 15 februari 2012

Kettingreactie


omdat Hij het maakte
komt het tevoorschijn

omdat ik vanmorgen
om deze tijd opstond
de variabele tijd
van opkomst
van de zon
enkele minuten
mijn pad kruiste

ik achterom keek
bewust
het beginnende licht
waarnam
het in mij opnam
het mij boeide

en ik vervolgens
de moeite nam
af te stappen
het ontwaarde beeld
vast te leggen
op digitaal beeld
en het hier
openbaar te delen

daarom
kun jij het ook zien
waarnemen
aanschouwen

en wellicht
wordt je ook
heel even geraakt
door het licht

verschijnt er
spontaan
een glimlach
op je gezicht

en zo werkt 
de kettingreactie
al maar door

de wet
van oorzaak
en gevolg

en dit
is er nog maar 
een
uit een grote kluwen

zeker
er moet toch
iemand zijn
die dit allemaal 
in de hand heeft

of niet dan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten