Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 30 april 2015

Geen vriendje

dag
allemaal
alle mensen
van de wereld
buiten

ik
sta hier
helemaal
alleen

wat
zijn jullie
af en toe
hard

en
wat
voel ik
mij soms
zacht
zo boterzacht
dat ik
zou kunnen
smelten

zo teer
en kwetsbaar
zo wankel
en fragiel

ik
raak
daarvan
soms best
een beetje
in de war

ik
wil best
een vriendje

natuurlijk
wil ik
praten
wil ik
luisteren
wil ik
samen zingen
in de nacht

dromen
wil ik delen
dromen
over later
over verder
dan de horizon
van hier
en nu

maar
open
is ook
breekbaar

en daarom
vol
van twijfel
ben ik nu
gesloten
heb ik
mijn luiken
toegedaan

heb ik
muren
opgebouwd
van stekelige
gedachten

mijzelf
verstopt
in wolken
fantasie

verstoken
van contact
dat verder gaat
dan buitenkant
en oppervlakkig
achter kiertjes
in de ramen
van uitzicht
op een vage
onbekende
verte

ik
wacht
al heel lang
op een vriendje
veilig en voorzichtig
die teder en omzichtig
door woorden
heen kan
breken

en mijn hart
kan open
luisteren

maar
hoe kan ik
ooit ontvangen
als ik niet eerst
geleerd heb
om te geven

als ik
niet eerst
een vriend
kan zijn

als ik
ja als
ja ik
alleen

(dit gedicht is een bijdrage aan de #Bloghop van Christelijke Webloggers, deze maand met het thema 'Vriendschap')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten