Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 11 januari 2015

Levenslijnen

dag
lieve moeder
ik laat je gaan
ik laat je los
omdat ik je niet
vast kan houden
je moet verder
straks
later

dag
lieve kind
ik laat je gaan
ik laat je los
omdat ik je niet
vast kan houden
jij moet verder
straks
later

dag
lieve moeder
dag
lieve kind
ik hou jullie
vast
omdat ik jullie
niet los wil laten
nooit meer wil
laten gaan

in liefde
ben ik verbonden
met jullie
levenslijnen
generaties
voor en na

ik ben ooit
geboren
als gevolg
als wonder
van omhoog
waar twee
samen kwamen
in liefde

ik ben
verbonden
en geworden
wie ik ben

gevormd
en gegroeid
heb ontvangen
en geef door
laat dankbaar
voor de gaven
ook weer los
naar beste weten
heb ik gedeeld
en ben ik bezorgd
voor morgen

afhankelijk
van zegen
dwalen wij
samen
verder in de tijd
op de weg
die leven heet

veel
te weinig
vaak te vluchtig
onomkeerbaar
snel voorbij
zijn wij
echt
diepzinnig
en met open zielen
kwetsbaar 
maar tegelijk
zo onbenoembaar
kostbaar
samen

laten wij
maar eerlijk zijn
oprecht
en zacht
voor elkaar
vol mededogen
en vol liefde

zullen we
samen schuilen
zullen we
fluisteren
zullen we zeggen
wat we bedoelen
en samen huilen
in ons gedeeld verdriet

zullen we bidden
zullen we
zwijgend
samen zijn
zullen we wachten
zullen we koesteren
wat we hebben
wie we zijn
wat we ooit
weer achter
moeten laten

met elkaar
verbonden
met elkaar
verweven
één van bloed
en één van wezen
tot de tijd
ons scheiden zal

maar
wie weet
hoe lijnen
dan
weer verder
zullen lopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten