Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 13 december 2014

Woordenmoe

ik ben
de laatste tijd
zo moe
zo moe
zo vreeslijk
ongelooflijk
woordenmoe

ik weet
ook niet
waarom
en waarom
nu

want ja
ik heb ook
zelf best wel
en zonder mate
of terughoudendheid
woorden
gelezen
gekauwd
en geslikt
geabsorbeerd
verwerkt
en niet
te vergeten
uitgedrukt
in taal
als wonder
van communicatie

gezocht
en herkend
erkend
en na rijpen
gedeeld

getoond
wat werd
ontvangen
doorgegeven
wat werd
ondervonden

ja
ik hechtte
aan ware woorden
die iets betekenen
als vingerwijzing
naar veel meer

en ik meende
heel vaak
tipjes te zien
worden opgelicht
van wazige
sluiers voor al
te verre verten

maar nee
maar nu
maar overal
en nergens
begin ik
langzaam
door te draaien

overvoerd
van overdaad
aan al te verbaal
geweld

zweverig gezwets
hoekig geblaat
hanig gepaai
pinnig gemok
of stevige taal

derdegraads
moeilijkdoenerij
vormelijke
warhoofdigheid
nameloze
drukdoenerigheid
stroperige
om-de-hete-brij
heen-draaierij

het gaat
maar door
en blijft
maar komen
het houdt
nooit op

ik kan
het niet meer
vatten
volgen
snappen
slikken
pruimen

ik kap ermee
ik heb
genoeg
gehad
gehoord
geloofd
geaccepteerd

ik doe
de deur
op slot
sluit
mijn oren
toe
zet
mijn filter
aan
doe
mijn beeldbril
op

want
ik ben
zo moe
zo moe
zo verschrikkelijk
en onnavolgbaar
woordenmoe

ik sluit
mij op
ik sluit mij af
voor loze
lege woorden
vol
van schijn
een kunstje
zonder
zin

en duik
mij fris
in de zilte stilte
van een heel
ver dromenland
het summum
van langdurige
zwijgzaamheid
vol
van dartelende
beelden
rijk
aan metaforen

en ik zal
wachten
vol geduld
op het worden
van het ware
woord

vol zin
vol leven
vol
van zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten