Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 5 oktober 2014

In het lichtste licht gelokt


er zit
een vlinder
stilletjes
op de dode bast
van een gehavende boom


hij rust
in het late licht
en lijkt
te wachten
al zie je niet
waarop




hij is
benaderbaar

door de vlieg
die hem rakelings
passeert

maar ook
door mij
tot op millimeters
dichtbij
leg ik hem vast


soms
ben ik jaloers
op de vrijheid
van de vlinder
als ik hem
vliegen zie


maar
nu zijn seizoen
van leven
bijna
voorbij is

en hij hier
rust
of bidt
of denkt
aan wat er
nog zal komen


nu denk ik
toch

geef mij maar
vaste grond
onder mijn voeten


en ondertussen
koester ik
mijn dorst

voed
met het zaad
van liefde
het geloof
naar groter
dan ik ooit
bevatten kan

het verlangen
om eens
vrij te zijn

los van alles
wat zo
binden 
of benauwen kan


en in het lichtste
licht
gelokt
van de ultieme
Liefde

van aangezicht
tot aangezicht
met Hem
die al dit mooie
heeft bedacht
gedicht
bezongen
en ook afgehecht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten