Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 7 oktober 2011

Lagen in de lucht

Vandaag was een mooie dag om eens naar de lucht te kijken. Op de fiets uiteraard. Fototoestel bij de hand. Tussen de buien door proberen te laveren. Af en toe afstappen. Er waren lagen in de lucht te zien, verschillende soorten wolken op verschillende hoogten over trekkend. Donkere, dreigende wolken. Lichtgrijze wolken met slierten regen aan de onderzijde.

Mooi om te zien en vast te leggen.

En nee, ik heb het uiteindelijk niet droog gehouden. Ik dacht ertussen door weg te kunnen komen, maar als je zo vaak stilstaat en achterom kijkt, loop je een zeker risico. De laatste foto's zijn genomen op de pont, nog geen twee minuten later barstten de buien echt los. Ook toen was het mooi om te zien hoe de wolken zich van hun last ontdeden. Echt helemaal rondom me heen.

Maar ik durfde het niet aan om in de regen foto's te maken. Dat ging me net even te ver ...











1 opmerking: