Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 11 februari 2018

Schaduwdal

vanuit
een dal
vol mist en regen
tot de boorden
vol van duisternis

ja
vanuit
een heel
diep donker
schaduwdal

verlang ik
net zo diep
en dominant
naar al wat
verder is
dan ik
kan zien
of voelen
en ervaren

gevangen
en gedreven
door verlangen
naar het licht
de verte
het leven
en de liefde

trek ik
mij terug
uit al het aards
gedruis

ontworstel
mij koppig en
hardnekkig
aan geld
en goed en
drukdoenerij

ja
aan
al wat
tastbaar is
en dus van
voorbij
gaande
aard

ik
laaf mij
aan de stilte
en de rust
en zoek
verwoed
naar woorden
van betekenis

gedreven
reik ik
graaf ik
jaag ik
tastend
in den blinde
in de verte
de horizon
voorbij

naar
wat op
lucht en leegte
lijkt maar
wat juist
adem geeft
en moed
om door
te gaan

ik droom
ik  peins
ik voel
ik weet
ja ik geloof
met hart
en ziel

in meer
en diep
en verder
in echt en beter
maar nu nog
wel onzichtbaar
onvervulde beloftes
een toekomst
vol betekenis
een wazige
spiegel

en
tot dan
zwijg ik
vol hoop
voed in geloof
verwachtingen
verhef reikhalzend
mijn hoofd omhoog
en voel het kloppen
van mijn hart
voor later

of neurie
zacht maar
zeer intens
mijn eigen
onvoltooide
psalm

hoe langer
hoe verder
hoe zwarter
de nacht
hoe meer
en intenser
dan ik zelf
had gedacht
verwacht ik
hardnekkig
het licht
van morgen
en steek
vuurtjes
van hoop
aan en diep
verlangen

stil
mijn ziel
wees stil
en wacht
wees geduldig
en bid zonder
woorden
de hemel
aan stukken
de toekomst
dichtbij

God
o God
hoe lang nog
wanneer
o wanneer
en hoe dan
en wat als

in de verte
in de diepte
in het donker
van de nacht
vind mijn
ontembare dorst
de hoop
terug op
morgen

gloria
gloria
in profundis

2 opmerkingen: