Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 8 oktober 2016

Beeldverslag van een worsteling


Een beeldverslag.
Korte impressie.
Van een lange sessie.
Toch even zo'n zeshonderd foto's geschoten.

Een fuut had iets gevangen.
In de sloot waar ik langs fietste.
Snel afgestapt.
Het bleek een rivierkreeftje te zijn.
Pittige hap voor zo'n klein beestje.
Hij was best even aan het worstelen.

Een beetje lastig fotograferen.
Met pittig tegenlicht.
En een heen en weer zwemmende fuut.
Die ook mij nog in de gaten hield.

Plotsklaps een flinke plons.
Ik dacht eerst dat er iets landde, een ander fuut wellicht.
Maar ik denk, dat de fuut het zelf deed.
Hij dook onder, om even verder weer te voorschijn te komen.
Zo gebeurde dat een paar keer.
Om mij te 'ontlopen'.

Minuten lang ging dit zo door.
Toen was ik hem ineens even kwijt.
Misschien een halve minuut, aan de tijden van de foto's te zien.
De fuut kwam rustig aan terug drijven.
En de kreeft was weg.

Had hij de strijd opgegeven?
Ik denk het niet.
Ik heb grotere dieren naar binnen zien glijden.
In zo'n klein keelgat.

Jammer toch, dat ik dat ultieme moment heb gemist.
Maar even goed een getuige-verslag.
Van dichtbij.
Een korte selectie dan ...
































Geen opmerkingen:

Een reactie posten