Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 7 augustus 2016

Lepelaars in polder Blokweer


Afgelopen vrijdagavond.
Drie lepelaars in polder Blokweer.
Tussen de Kinderdijkse molens en Alblasserdam.
Midden op het weiland.

De twee die dicht bij elkaar stonden, zagen mij.
Vlogen meteen op, toen ik afstapte en mijn fototoestel pakte.
In de lucht kon ik ze nog even vangen.
Als bewijs.

Maar de derde zag me ook, maar bleef gewoon staan.
Op zijn gemak.
Al eerder had ik er één gezien, in Krimpen, en uitgebreid gefotografeerd.
Of zag ik ze vliegen (...).

Nu dus hier, dichtbij huis.
Mooie, witte, maar toch een beetje uitheems aandoende vogel.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten