Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 11 juni 2016

Soms

soms
spelen
woorden
een spel
met mij

soms
spel ik
woorden
tot mij
beelden
te binnen
buitelen
van ver
voorbij
de einder

soms
speel ik
met beelden
tot ik
woorden
op hun plaats
zie vallen

soms
als ik
te veel
woorden
hoor zonder
zin of ziel
nemen zij
in gedachten
mij mee naar
afgedwaalde
paden van
weemoed
en voorbij

soms
doen
woorden
de toekomst
te kort

soms
wens ik
niets dan
stil te zijn
en wandel
ik zacht
door traag
ruisend
gras van
zomer
dromen

soms
weet ik
mij
gedragen
door de
wind van
betekenis

soms
zingt
mijn ziel
een gedicht
van puur
licht in zacht
weerspiegelde
vorm

soms
schieten
woorden
daarbij
te kort

soms
is niet
altijd
maar af
en toe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten