Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 5 februari 2013

Dilemma

langzaam
keer ik terug
naar een andere
realiteit

verbaasd
verdwaasd
na de stilte
van mist
de duisternis
van dromen
die wel heel
aards lijken
maar hecht
vervlochten zijn
met hemelse ideeën

het leven
roept weer
vraagt
om actie
moeizaam
sta ik op

twee voeten
op de koude
grond
van zeker
weten

een vraag
zucht zich
omhoog
van hart
naar hoofd

zou ik
ondertussen
nog iets
hebben
gemist

zal ik hollen
en het inhalen
buiten adem
met de kans
op gemist

of sta ik stil
en wacht
tot het weer 
langs
zal komen
in het wonder
van de tijd
van leven

1 opmerking:

  1. Mooi Anton, echt mooi! Kwam gisteren wat oude tweets tegen (zit niet meer op twitter), maar zag regelmatig je naam staan dus ik dacht: ga even kijken naar je blogspot en trof dit mooie gedicht aan. liefs en groetjes, Anne Marie van Soomeren.

    BeantwoordenVerwijderen