Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 2 februari 2019

IJsvogel in de regen


Eindelijk ...!
Eindelijk eens de kans gekregen.
Om de ijsvogel vast te leggen.
Uitgebreid zelfs.
In de regen.

Al diverse keren zien vliegen.
Her en der.
Van verre afstand.
Maar te snel weer verdwenen.
Geen tijd om aan te leggen.

Maar deze keer zag ik hem vliegen.
Of eigenlijk haar.
Want het blijkt een vrouwtje te zijn.
Vlak langs me heen.
Boven een sloot.
Langs de Tiendweg in Streefkerk.

Maar toen ik omkeek zag ik haar gaan zitten.
Tussen de takken.
Aan de slootkant.
En daar bleef ze ook.
Zeker een kwartier kreeg ik de tijd.
Om ongegeneerd foto's te maken.
Ze zag me.
Maar negeerde me.
Keek alle kanten uit.
Observeerde.

Heel even schrok ze ergens van.
Verstrakte, verstijfde.
Alert.

Afijn.
Gelukt.
Dus.
Eindelijk.

Koud.
Camera nat.
Maar echt kicken!




























1 opmerking: