Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 16 december 2017

Onlangs is mij een woord ontsnapt

onlangs
is mij
een woord
ontsnapt

gevlucht
verdwaald
verwaaid
verdampt

weg
gevlogen
uit de zin
van mijn bestaan
uit zijn verband
gerukt

ik
zoek
er naar
in hoofd
en hart
en dromen
en in het diepst
van mijn gedachtenmijn

diep
verscholen
in hoeken en gaten
in stilte en mijmering
en in het luchtledige
van mijn verbeelding

ik jaag
en graaf
ik herinner
vaag
maar
vind niet
wat ik
weten
wil

het unieke
woord
enig
in zijn soort
geladen
en vol gloed
voor zover
ik mij
herinneren kan
is gesmoord
en overwoekerd
door het zwijgen
van de kille stilte
van de nacht

voorbij
het weten
verder dan
mijn horizon

ontdaan
ontworteld
onvertogen
los geraakt
vervlogen

ik zucht
ik treur
ik wacht
maar besef
dat ik
voorgoed
vergeten ben

los
gelaten
door mijn
eigen woord

wat rest
is een vermoeden
naar wat
ooit
spontaan
gekomen is

geboren
als idee
opgebloeid
wonderlijk geworden
beproefd
bekeken
geweest
bestaan

maar
helaas
ter ziele
gegaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten