Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 3 augustus 2017

Libellen kunnen niet zwemmen


Libellen.
Prachtige beestjes.
Mooie vliegers.
Glanzende, transparante vleugels.
Een rank lijf.
Bedoeld voor in de lucht.
Of wachtend.
Op een tak.

Maar.
Zwemmen.
Nee, dat kunnen ze niet.
Toch zag ik er van de week een.
Die het probeerde.
Twee, drie keer dook hij in het water.

Toen ik afstapte.
Een foto probeerde te maken.
Dreef hij.
Op zijn zij.
Liet zich meegaan op de stroom.

Even, kort, spartelde hij een paar keer.
Maar liet zich toen weer zakken.
Te moe, waarschijnlijk.
Vleugels verzadigd van water.

Vreemde gewaarwording.
Libellen kunnen niet zwemmen.
Ik weet niet hoe het is afgelopen.
Ik was hem ineens kwijt.
Maar ik vrees het ergste.
Verdronken libelle ...



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten