Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 1 december 2016

Vaya con Dios


dag
lieve libelle
met je ragfijne
en flinterdunne
vleugels

ik zag je
vorige week
en was verbaasd
je daar te zien

nu nog
zo laat
in de herfst



de zon
scheen vrolijk
maar de wind
was koud
de bladeren
zaten
vol met rijp



ik zeg
vaarwel
ik heb
van je genoten
in de lente
in de zomer
en ook nu
nog
zo laat
in de herfst
van het leven
al zie je
er wel wat
gehavend uit



je drukte
en je glanzen
je zwijgen
en je haast

bedankt
dat ik jou
heb mogen zien
in al je kleuren
pracht

het leven
 en de drang
tot doen
je levenslust

het ga je goed
vaarwel
mijn vriend



en dag ook
mooie vlinder
met je felle kleuren
en je open vleugels
altijd onrustig
en in beweging
gedreven
door lucht
en licht



bedankt
voor wie
je was en
dat ik naar je
heb mogen kijken
een deel
gezien heb
van je leven

ik was erbij
en ben nog steeds
verbaasd
verwonderd
en beduusd

dat ik in jou
het werk zag
van je meester
die jou en mij
het leven gaf



ik zag je
zoeken
altijd weer
en overal
naar meer
en weer
en beter

al wat
verborgen was
je joeg het na
je zocht het op

ja
weet je
ik lijk
ook best
een heel klein beetje
wel op jou

ik zeg
bedankt
Adieu
en Vaya
con Dios
mijn kleine
vriend

ik mag
nog even
buiten spelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten