Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 22 november 2016

Avondgloed in purpervermiljoenpaars


Ik zag al heel wat plaatsjes voorbijkomen.
Van die mooie avondgloed.
In purpervermiljoenpaars.
Hier ook mijn bescheiden bijdrage.

Maar.
Ik kon nog maar net een  laatste staartje meepikken.
Net voor het doofde.
Storende omgevingsfactoren.
Fototoestel vergeten mee naar buiten te nemen.
Beetje behelpen dus met mijn telefoon en een kleine snapshotcamera.

Het verschil in kleuren tussen die toestellen is goed te zien.
De een meer oranje-achtig van sfeer.
De andere paars en purper.
En had ik mijn goede fototoestel meegenomen, dan was het weer anders geworden.

Zo moeilijk is dat laatste licht te vangen.
In waarheidsgetrouwe kleuren.

Maar toch.
Het was weer overweldigend.
Majesteus.
Daar word je klein van.
En beduusd.
Daar gaat je mond van open.
Daar gaat je hart van kloppen.
Zo mooi.
Zo'n kleurenloflied.
Van de hemel.
In gepaste stilte.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten