Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 25 maart 2016

Leven

is
leven
nemen
halen
en ontvangen
bergen
bouwen
potten
sparen
voor later
genieten
van nu

nee
leven
is delen
geven
brengen
schenken
en helen
blij zijn
in blijdschap
mee lijden
in pijn
en delen
in verdriet

leven
is met
genade
van boven
er beneden
willen zijn
voor wie
dat nodig
heeft

leven
is jezelf
volledig
overgeven
aan Degene
die zich
ooit
overgaf
na alles
opgegeven
te hebben
wat hij
had

Hij
deelde
zichzelf
als
losprijs
als spijs
om te eten
als brood
van de hemel
als zaad
van de liefde
als licht
in de nacht

God
die mens
werd
om mensen
aan hem
gelijk
te maken

Hij
is
het leven
en deelde
zichzelf

Hij
is 
de waarheid
en kent
ons beter
dan wij
zelf

Hij
is
de Dienaar
die
dienstbaar
wil zijn

durven
we ons
aan Hem
overgeven

en durven
we dienen
in liefde
zoals
Hij

durven
we in Hem
geloven

zelfs
als het
leven
crisis
is

*** dit is een bijdrage aan de #Bloghop van maart, met als thema 'Dienen', georganiseerd door 'Christelijke Webloggers' ***

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel, Petrina ... en wat een mooi thema had je bedacht ... :-)

      Verwijderen
    2. En met dit prachtige gedicht heb je de bloghop gewonnen!

      Verwijderen
    3. Hartelijk dank, Petrina, ik voel me vereerd ... Via Facebook had ik al gereageerd, maar er zaten heel mooie bijdragen bij, vond ik. Ik had het niet verwacht dus. Ik heb inmiddels een nieuw thema bedacht voor de volgende maand. Ik zal er dit weekeinde een apart bericht van maken.

      Verwijderen