Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 2 februari 2014

Gewonde zwaan

Gisteren tijdens het wandelen zag ik een zwaan door het water gaan, waarvan er veel in de polder bivakkeren. Pas bij het dichterbij komen bleek hij aardig gewond te zijn aan de rechtervleugel, die helderrood afstekend tegen zijn witte veren, achter hem aan sleepte in het water. Hij was erg schuw en bleef weg zwemmen. Na een paar foto's te hebben geschoten ben ik weer verder gelopen.

Pas thuis gekomen, realiseerde ik me dat ik een kilometer eerder ook al een hoopje witte veren had zien liggen in een weiland, maar omdat dat recht onder een elektriciteitsmast was, zou het kunnen dat hij tegen de hoogspanningsdraden was gevlogen en dit had overleefd.

Maar na de ontmoeting met deze tweede zwaan, zou het ook zomaar kunnen zijn dat er weer een paar los lopende malloten hun ziekelijke geest hebben botgevierd op deze onschuldige, koninklijke vliegers. Als je goed kijkt, lijkt het alsof er een afgebroken steel uit het lichaam van de zwaan steekt.

Gebroken wit ... met de dood voor ogen.











3 opmerkingen:

  1. Ach, wat sneu. Niet even de dierenambulance gebeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had geen nummer, ze mogen daar niet komen met de auto, en de zwaan was er direct weer vandoor, dus, nee, niet gebeld Wendy ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel de schepping zucht.... erg zeg. Mooie beelden van je, groetjes, Heleen Buth

    BeantwoordenVerwijderen