Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 9 september 2011

En wat nu ...

en wat nu
als er geen woorden zijn
geen gedachten
geen ideeën

en wat nu
als ik te moe ben
om te slapen
mijn ogen zwaar
mijn lichaam uitgeput

mijn ogen open
en alles donker 
om me heen

geen gevoel
voor mijn gevoel

en wat nu
als er alleen 
maar
stilte
is
en verder
niets

wat dan
ja
wat dan

zou het kunnen
dat u
er 
dan toch 
bent

hier
nu

mij ziet
mij voelt
mijn vragen hoort
mijn stilte proeft
mij draagt
mij gadeslaat

zou het kunnen
dat ik
dan toch
meer leef
dan ik voel
meer ben
dan ik weet
meer bidt
dan met woorden
met gevoelens
met mijzelf

zou het kunnen
dat wij
toch
dan
juist
op zo'n moment
als ik het niet meer weet
meer 
een
zijn
dan anders
ooit anders

nooit meer
dan
juist
als ik het
niet meer weet
niet meer voel

geloven
zonder te grijpen
vertrouwen
zonder houvast
liefde
zonder woorden

alleen maar zijn
en ademen
in de geest
van u in mij
en mij in u

alleen
maar 
een

3 opmerkingen: