Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 26 oktober 2012

Zonsondergang (variatie 1)

De zon was vanavond weer eens in volle glorie te zien. Met veel bombarie, lichteffecten en felle kleurverschijningen zakte hij uitbundig de nacht in. En ik mocht er getuige van zijn. Het eerste half uur van mijn fietstocht deed hij dat door zich terug te trekken in een steeds kleiner gat in de wolken. Spectaculair gezicht, waar ik rijdende weg af en toe een foto van nam (zoals ik wel vaker doe), maar ook zo nu en dan voor afgestapt ben. Thuis maak ik daar dan een keuze uit.

Maar net toen ik dacht dat het bijna over was, keek ik achter mij en zag een verbazend smalle streep boven de horizon in drie kleurvariaties. En die strook verkleurde heel langzaam naar nog meer kleuren. Dat was eigenlijk een tweede 'zonsondergang' als toegift, die eindigde in diepvioletrood. Daarvan straks de foto's.

Twee wow-momenten in één fietstocht ...
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten