Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 25 oktober 2012

Alles of niets

te lang al
hield ik vast
te veel
wilde ik doen
overal
moest ik zijn
alles
wilde ik weten

Heer
die Alles
bent
Ik ben
die alles
maakte

leer mij
elke dag
kleiner
en leger
te worden
van mijzelf

bedachtzaam
behoedzaam
te luisteren
naar uw stilte
uw schepping
uw woorden

nuchter
te wachten
minder
te doen
en meer 
te zijn

mild
en met mededogen
te kijken
naar uw kinderen
die ik elke dag
 ontmoeten mag

aandacht
te geven
en alles
te delen
wat ik
ontvangen mag

langzaam
en blootvoets
te gaan
en met eindeloos geduld
te vertragen

los te laten
wat mij 
gebonden houdt
tijd te nemen
voor dat
wat eeuwig is

vaker
te zwijgen
om zo
meer en meer
ontvankelijk
en bereikbaar
te worden
voor uw verborgen
maar beloofde liefde

1 opmerking: