Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 9 april 2017

Onderweg



o
God
van licht
en leven

ik zie
U niet
ik vind
U niet

tussen
de stenen
muren
tussen
de mensen
drukte
van belang
tussen
de holle
woorden

want
U bent
te verheven
en
er zijn
te veel vragen
die blijven
hangen

maar
heel soms
vind ik
U toch
in de stilte
van de woestijn

of in
de zwijgend
voorbijgaande
kleuren
van de lucht

ik heb
ook geen
woorden
om U
offers
te brengen

maar
van al
wat ik zie
aan moois
en verstilde
maar vluchtige
glorie en dat
is nogal
wat

tracht ik
voorzichtig
tere reflecties
te hechten
als vage spiegels
en drachtige
schaduwen

omzichtig
vorm ik
van beelden
wat stamelende
psalmen
van dank

vol eerbied
kniel ik
in de tempel
van leven
langs de weg
onderweg

op het altijd
slingerend
pad naar
de poort
van ooit

voorbij
de tijd
mooier
dan nu
en beter
dan best

laat
mij maar
leren
stil zijn
en zwijgen
tot dan
en ademen
in Uw liefde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten