Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 9 maart 2011

Heer, wijs mij Uw weg

Sela is een Nederlandse muziekgroep die al een tijdje aan de weg timmert. Ontstaan uit de jeugdorganisatie HGJB, inmiddels zelfstandig en al heel wat CD's verder. Een heel mooi nummer van hen is 'Heer, wijs mij Uw weg'. Prachtige tekst, rustige en ingetogen muziek. Inmiddels is het als nummer 687 ook opgenomen in de bundel Opwekking. Ook redelijk makkelijk zelf te spelen, thuis al heel wat keer gedaan en ook twee jaar achter elkaar in de kerk tjdens de Week van gebed ten gehore gebracht.



Heer, wijs mij Uw weg 

Heer, wijs mij Uw weg
En leid mij als een kind
Dat heel de levensweg
Slechts in U richting vindt
Als mij de moed ontbreekt
Om door te gaan
Troost dan liefdevol
En moedig mij weer aan

Heer, leer mij Uw weg
Die zuiver is en goed
Uw woord is onderweg
Als een lamp voor mijn voet
Als mij het zicht ontbreekt
Het donker is
Leidt mij dan op Uw weg
De weg die eeuwig is

Heer, leer mij Uw wil
Aanvaarden als een kind
Dat blindelings en stil
Uw vertrouwd vrede vindt
Als mij de wil ontbreekt
Uw weg te gaan
Spreek door Uw woord en Geest
Mijn hart en leven aan

Heer, toon mij Uw plan
Maak door Uw Geest bekend
Hoe ik U dienen kan
En waarheen U mij zendt
Als ik de weg niet weet
De hoop opgeef
Toon mij dat Christus
Heel mijn weg gelopen heeft

Toon mij dat Christus
Heel mijn weg gelopen heeft

1 opmerking:

  1. "HIJ en ik"

    Telkens als ik U verlaat
    welk een droefheid door mij gaat
    rust noch vrede kan ik vinden
    zichtloos ben ik, ben een blinde

    Zo 'k aan U voorbij ga, Heer
    word ik geslingerd heen en weer
    tussen luisteren naar Uw Stem
    of een inblazing van hem

    Kent gij dan Mijn Stem niet meer ?
    Ik, die u zozeer bemin
    dat Ik uw Dienaar werd, niet Heer,
    Ik uw Eind' en uw Begin

    'k Had voor u mijn Leven veil
    'k bracht genezing, uw aller Heil
    wat had Ik dan toch misdaan
    dat men Mij aan 't Kruis liet slaan ?

    O mijn Jezus, O mijn God,
    waarom ben ik dan toch zo bot
    om zo moeilijk te begrijpen
    dat mijn ziel langzaam moet rijpen.

    Laat u leiden door Mijn Hand
    steun niet op 't menselijk verstand
    uw thuis die ligt toch hier bij Mij
    Ik wacht op u, "kom", maak u vrij.

    Riki Maart 1983

    BeantwoordenVerwijderen