Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 1 maart 2012

Temper uw licht

fluister
uw luister

temper
uw licht

omfloers
uw glorie

kanaliseer
uw eeuwige liefde
in aanvaardbare
proporties
van aanraakbaarheid

beperk uzelf
tot mijn
gelimiteerd vermogen
tot bevatten

zuiverheid
en reinheid
in pure transparantie
en in optima forma
zijn voor breekbare ogen
te overweldigend

omdat
ik teveel deel
van uw allergrootste geheel
niet aan kan
zonder te verstarren
en verteren
verschrompeld
tot niets

***

verstop
verschuil
omhul
bedek
uzelf

in het gewaad
van uw woord
in de schoonheid
van de natuur
in het reiken
naar verder
van kunst
en muziek
in het verlangen
van mijn hart
in het vermoeden
van wijsheid

zodat ik 
met mate
kan bevroeden
en vermoeden

een glimp
van uw glorie
een flinter genade
een druppeltje wonder
een woord van waarheid
voldoet

want
een blik om mij heen
en geopende ogen
een ontvankelijk hart
en verhoogd bewustzijn
is meer dan genoeg
om te herkennen
en te beseffen
dat U er bij bent

en
als ik het zien wil
herken ik U zelfs
in de mensen
die ik ontmoet

1 opmerking:

  1. Anton,ik heb je een blogger Award gegeven. Kijk even op mijn weblog Manager van het gezin! Voel je niet verplicht mee te doen hoor, maar misschien vind je het wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen