Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 1 november 2013

Minuscuul

Vanmorgen nog even terug gegaan naar de gisteren in beeld gebrachte 'Tafel van verscheidenheid'. Omdat ik op de foto nog wat minuscule en aparte mini-paddenstoelen ontdekte, die me tijdens het fotograferen naar de werkelijkheid nog niet zo waren opgevallen.

Ook weer geen wonder, want ze zijn super minuscuul, maar ongeveer zo groot als het topje van je pink.

Maar vanmorgen, toen ik er dus op lette, ontdekte ik er ook meer. Mooi paars van kleur, in de vorm van een open bekje, zoals een jonge, pasgeboren vogel dat kan opensperren, gereed om voedsel op te vangen. Helaas kan ik de naam ervan niet zo snel vinden.








En zo van dichtbij zie je ook dat uit bijna alle hoeken en gaten van zo'n dorre boomstronk, kleine paddenstoeltjes hun kopje uit de spleten steken, zoekend naar het licht, dringend naar ontplooiing. 



En als toegift, ook pas thuis ontdekt, zie je een langpoot spin door het beeld kruipen. Gevangen in een flits ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten