Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 30 november 2013

Een tweederangs rondje ...?!


Vanmorgen scheen het licht uitbundig. Omdat ik slecht geslapen had en dus erg laat wakker was, was het echter te laat om er nog op uit te gaan. Ik maakte al plannen om 's middags naar de Biesbosch te gaan, de laatste kans om nog een beetje mooie herfstfoto's te maken in het bos. In mijn overmoed nam ik me zelfs voor te gaan fietsen, toch al gauw zo'n dertig kilometer ver ...

Op Twitter en Facebook strooide ik de opmerking rond: 'Today is an explicit gift of light'.

Maar onder het eten betrok het al een beetje en om één uur was het helemaal bewolkt geworden. Toch maar besloten een klein rondje te gaan fietsen en ergens onderweg af te stappen om een stuk te gaan lopen. Maar ik was nog geen kwartier onderweg of de druppels vielen uit de hemel. 

Grmpf ...!

Maar o, wat ben ik beschaamd geworden. Wat werd het het een feest van licht. Uitermate explosief en uitbundig. En zeer plotseling kwam het op, de hemel brak open, de wolken kregen kleur. En toen de zon echt doorbrak kon ik niet meer stoppen met foto's maken. Zoveel, dat ik het verslag in meerdere berichten op zal delen.

In de volgende berichten meer van dat licht, nu het eerste deel van de tocht. Die overigens ook begon met een heel klein streepje licht aan de horizon.

En zo werd 'today' dus toch een 'gift of explicit light' ...!
Dankzij het Licht van de wereld.
En ondanks mijn omgeslagen stemming ...





































Geen opmerkingen:

Een reactie posten