Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 23 februari 2013

Liefde die roept

dat ruis
mag wegebben
en haast
mag vertragen

dat overdaad
tot basaal
gefilterd
mag worden

dat onrust
van binnen
als wervelend water
in steeds 
wijdere kringen
mag verstillen
tot kalmte

dat geduld
mag groeien
aandacht
wachtend
gericht 
zal worden

concentratie
op de reden
van leven
op de zin
van bestaan

de kern
onder ogen
de hemel
dichtbij
het licht
gedimd
de adem
onmerkbaar

zo
zou ik
Heer
willen
naderen
tot U
in gebed

om 
in eenvoud
en aandacht
zwijgend
te luisteren
naar uw liefde
die roept
in mijn hart

2 opmerkingen:

  1. vertraagde ruis
    bijkans verdwenenoverdaad,
    vervlakt tot stilte
    geen aandacht,
    helaas.

    Geen concentratie:
    de kern als reden van het leven,
    versterkt afwezig.
    Als hard gelag klinkt:
    “nader tot U”
    als schril contrast.
    Dissonante gedachteklanken,
    barrières,
    onstuimig gedachtegebroed.

    Roep Gij mij
    kom tot mij
    levenwekkend Woord
    kom tot mij!

    Zoals eens,
    kom tot mij!

    BeantwoordenVerwijderen