Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 12 mei 2012

Voor haar (moederdag)



voor haar
die mij liefde
ontlokte

voor haar
die ja 
tegen mij
zei

voor haar
die mij liefde
gaf
geeft
en zal geven

voor haar
die mij alles 
vertelde

voor haar
die mijn brieven
las

voor haar
die mij
trouw beloofde

voor haar
die mijn leven
voor altijd
wilde delen

voor haar
met haar sprekende ogen
voor haar
met haar stralende lach
voor haar
met haar grote vertrouwen
voor haar
met haar trouwe zorg

voor haar
de moeder
van de kinderen
die we als wonderen
van God ontvingen

voor haar
die hen voedde
en liefkoosde
stuurde
en aandacht gaf

voor haar
die mij ondersteunde
en ruimte gaf
mijzelf te zijn

voor haar
die anderen ziet
en vragen
durft te stellen
die aanleiding zijn
voor gesprek

voor haar
die zichzelf
altijd geeft
en nooit 
moeilijk 
doet

voor haar
die altijd
blijft zorgen

voor haar
die zichzelf
te vaak vergeet

voor haar
met de pijn
in haar lichaam
voor haar
in haar fel verdriet
voor haar
in haar grote zorgen

voor haar
omdat ze altijd
doorgaat
blijft geloven
en vertrouwen

voor haar
die ik niet
kan missen

voor haar
die mijn alles 
is

1 opmerking: