Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 11 mei 2012

Er zit pijn in mijn woorden

er zit pijn
in mijn woorden

twijfel
in mijn lied

tekort
in doen
en laten

verlangen
is niet
afgehecht

onzekerheid
is troef
in elk gesprek

er is onrust
in het water
van mijn hart
de spiegel
is vertroebeld
de rimpels
verdrijven
bekende beelden

de berg
met zorgen
groeit
traag en grillig

beneemt
het uitzicht
op de horizon
van roekeloze verwachting

geloof
raakt onder
zwarte sneeuw
bedolven

de stilte
schreeuwt
geluidloos

en de regen 
ruist
geen zegen

maar
slag op slag
slaat
bliksem in

de wind
van weten
waait
ongenadig

mijn ogen
branden
somberheid

het lijden
lijdt
met nadruk
in de punt
van deze tijd

***

en toch
ook

bij tijd
en wijlen
zo af en toe
en hier en daar

geeft
biddend zuchten
lucht
en kracht

is er
soms
een moment
van rust
in alle hectiek
te vinden

beluister
ik beloftevolle geluiden
uit de toekomst

hef ik
verbaasd
mijn hoofd
omhoog

durf ik zelfs
in spaarzame momenten
met vleugels
van liefde
de donkere vallei
te ontstijgen

droom ik
beperkt
van vergezichten

hoop ik
tegen beter weten in
op morgen

ontwaar
voorbij de horizon
een zachte
zorgeloze zee

vang ik
ontegenzeggelijk
omfloerste signalen
van andere dimensies
op

ontdek
mysteries
om mij heen
als impliciete verwijzing
naar
diepere lagen
en complexe bedachtzaamheid

ja
mooier
dan dat
alles

weet ik
mij ook
gedragen
en geliefd
verwacht
en aangeraakt
intens verwonderd
en bedauwd
met zegen

onthecht

met uitzicht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten