Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 10 november 2012

Verscholen witte roofvogel

Gisteren zag ik hem echt goed en van dichtbij, in het Krimpenerbos. Al eerder had ik hem zien vliegen. In de verte. Schuw. Een roofvogel met wel heel veel wit. Niet een echte albino, maar toch veel lichter dan de gemiddelde roofvogel. Ik denk dat het een buizerd was.

Helaas was het nog niet helemaal licht. Bovendien was het grijs weer en liet de zon zich nog niet zien. De eerste foto was nog vaag. Toen vloog hij weg, maar ergens verderop streek hij weer neer in een boom dicht bij het fietspad. Nog een aantal foto's kunnen nemen.

En weg was hij weer. Maar ik zag waar hij ging zitten en ben met mijn fiets een wandelpad van gras en zand opgereden om hem nog een keer te benaderen, vanaf de andere kant, onder dekking van een aantal bomen. Maar omdat het goed nat was kostte dat nogal wat moeite. Toen ik mijn fiets had neergezet om hem te benaderen, bleek hij ergens vlakbij te zijn neergestreken. Nog geen vijf meter bij mij vandaan, vloog hij ineens op. Te snel om nog foto's te kunnen maken.

Mooie ontmoeting, desondanks. Nog een aantal foto's als herinnering. De kop is niet helemaal goed zichtbaar, of onscherp omdat hij die net omdraaide. Maar toch ...






1 opmerking:

  1. Leuk verslag!
    Een buizerd. Het zou een exemplaar uit het noorden kunnen zijn, die schijnen vaak wat bleker te zijn.
    alhoewel anderen weer zeggen dat dat onzin is....

    BeantwoordenVerwijderen