Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 10 november 2012

Later is nu

later
als ik 
groot
en grijs
en wijs
geworden ben

dan zal ik
denken
aan wat ik
eerder
veel eerder
nog
had willen
doen
en denken
delen
en doelen
had willen
stellen
benoemen
en halen

verder
en meer
beter
en voller
altijd
maar meer


verhalen
verzinnen
vertellen
vertalen
leven
en herleven
in het nu
van nu
en later
en altijd
eerder
dan nu

later
als ik
zal dromen
en zwijgen
en wachten
weten
en vol
gedachten
zal reizen
naar oorden
van ooit
en wensen
om later
te zien
wat ik
ooit
geloofde
uit het diepst
van mijn hart

maar
later
is altijd
nu mogelijk
meer dan 
voor ogen
beter
dan wachten
is doen
wat je kunt
is zien
wat er is
is weten
wat kan
en willen
wat 
beloofd
werd
en geloven
in kracht
die komt

omdat
Iemand
het altijd 
beter
weet
dan jij
ooit
zou kunnen
doen

1 opmerking: