Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 16 september 2012

De overkant

soms
als ik
al dwalend
het leven
betreedt
over gebaande paden
dan sta ik
onverwacht
stil
aan de oever
van een te ver
om te reiken
overkant



















als de storm
is gaan liggen
en de wind
trage golven
rimpelt
in de tijd

het zonlicht
lijkt
verdwenen
maar wel
spiegelen
een diepblauwe hemel
en beloftevolle wolken
zich in het water
van geloven



















zo 
onbereikbaar
door de diepte
van het water
van de dood
welt het zicht
met andere ogen
mijn verlangen op
naar de belofte
van een diepe dimensie
verscholen
en toch aanwezig
verborgen
maar ook 
zo dichtbij


voor ik mij
weer
langs oevers
laat leiden
koester ik mij
altijd even
aandachtig
aan dit beeld
van de overkant

die zich breed
voor mij uitstrekt
maar ook
verder reikt
dan dat de hemel
zelfs 
in dubbel opzicht
waarneembaar is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten