Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 18 februari 2011

Nogmaals U2 - artikel in Nederlands Dagblad

Enkele dagen geleden schreef ik een blog over de popgroep U2. Vandaag een zeer lezenswaardig en overzichtelijk artikel in het Nederlands Dagblad.

Over U2 in het Nederlands Dagblad

Ik kon het niet laten om hier een reactie te plaatsen, mijn allereerste in een krant. Zeker naar aanleiding van een eerdere reactie op het artikel, waar ik het duidelijk niet mee eens ben.

Inmiddels is ook op andere blogs een reactie op het artikel in het Nederlands Dagblad verschenen. Zie de blog van 'Elipheleth' respectievelijk 'Eeuwigheid'. Interessant om te zien hoe persoonlijk muziek kan zijn. Zelfs al vind je allemaal de teksten en de muziek mooi, iedereen heeft zo zijn eigen smaak, voorkeur en gevoel bij bepaalde nummers en albums.

Op internet vond ik nog een lezenswaardig artikel van Henk Jan Kamsteeg van vorig jaar over Bono.
En in het Friesch Dagblad stond in 2005 een artikel over U2, naar aanleiding van de publicatie van het boek 'Walk on' van Steve Stockman

Tenslotte, hier nog een link naar een ouder artikel op de Engelstalige site Poached Egg, met daarin een interview met Bono over het verschil tussen 'karma' en 'grace'. Dit is een gedeelte uit het boek dat de interviewer, Mischka Assayas, schreef, getiteld 'Bono over Bono'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten