Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 22 oktober 2013

Ik zag vandaag een blaadje vallen


ik
zag
vandaag
een blaadje
vallen

geruisloos
zonder
al te veel 
kabaal

een beetje
triest
en troosteloos

een blaadje
met
vijf vingers

alle kleur
was
weg
getogen

het was
waarschijnlijk
uitgeleefd

een zuchtje
wind
een laatste
groet
toen 
liet het
los

het daalde
van
de hemel
dwarrelde
vertraagd
omlaag
raakte
de aarde
vleide zich
neer
in het zachte
gras

ik
zag
het aan
ik liet
het gaan
ik nam
het waar
en 
het raakte
mij
meer dan
ik verklaren
kon

toen
ben ik 
toch maar
even
neergeknield

heb ik
dit beeld
van tijd
vereeuwigd

heb ik
omzichtig
nog wat 
woorden
gezocht
en een klein
monument
gebouwd
voor dit 
mijmer
moment
van voorgoed
voorbij

de 
eenzame 
gang
die al
wat leeft
ooit
ook
zal moeten 
gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten