Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 25 augustus 2013

Argusvlinder

Eén van de vlindersoorten die ik gisteren tegenkwam tijdens mijn wandeling, in grote hoeveelheden zelfs, soms met twee of drie tegelijk, is de Argusvlinder. Als ik het goed heb opgezocht tenminste, want ik ben geen vlinderkenner. En sommige soorten lijken ook wel heel erg op elkaar.

Maar ik heb stellig de indruk, dat ik deze vlinder nog nooit in zo ruime mate ben tegengekomen.

Een mooie, oranjebruin gekleurde vlinder met donkere stippen en patronen, maar wel zo dat het, met een beetje mooie lichtval, wel lijkt alsof zijn vleugels bijna transparant zijn. Een genot om naar te kijken dus, maar door zijn wispelturigheid wel wat lastig om vast te leggen. Toch is het verschillende keren gelukt om hem voor de lens te krijgen. De ene keer sterk ingezoomd, een andere keer zelfs van heel dichtbij.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten