Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 19 februari 2012

Bidden om leegheid

o eeuwige Volheid
ik bid U

maak mij leeg
van woorden
en beelden

ontledig
mijn herinnering

weerleg
mijn bezwaren

stil
mijn verlangen

matig
mijn wensen

vergeef
mijn tekorten

opdat ik
onbevangen
ontvankelijk
Uw liefde
in leegheid
ervaren mag

basaal
voor U
knielen
in overgave

gerustgesteld
mag vertrouwen
op dat
wat zal komen
hoe het ook
gaan zal

hier en nu
simpel
aanwezig
te zijn

adem te voelen
dwars
door mijn lichaam
bewust
en beperkt
geest te zijn

alleen en totaal
in het hier en nu


wachtend
verwachten
biddend
vertrouwen
aarzelend
alles 
los kunnen laten

minuscuul stofje
in een immens 
groot heelal

maar wel
nameloos geliefd
bewust gewild
en gekozen
om mens 
te zijn
voor U

Geen opmerkingen:

Een reactie posten