Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 4 april 2015

Het futennest



Futen komen best vaak voor in de polders van de Alblasserwaard en de Krimpenerwaard. Maar het geluid dat ze vanmiddag maakten, tijdens een fietstochtje door de polder, heb ik ze nog niet vaak horen maken. Pas toen ik afstapte om ze op de foto te zetten, zag ik de oorzaak. Ze waren bezig een nest te bouwen, maar dat lag zo dicht bij het pad, dat ze dachten dat ik ze iets aan wilde doen. Terwijl ik het in eerste instantie niet eens zag, verborgen achter een (nu nog kale) struik.

Ik heb er maar een filmpje van gemaakt, van dat doordringende geluid, een waarschuwingssignaal voor vijanden. En uiteraard heb ik veel foto's gemaakt, want normaal gesproken kom je niet zo dicht bij een nest in de buurt. En het was zelfs nog in aanbouw, zo te zien.

Prachtige kleuren weer van de veren van moeder fuut. De foto's zijn van zo dichtbij dat zelfs de druppels er op goed te zien zijn.




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten