Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 7 september 2013

Groen met een staart


Meerdere malen heb ik hem, soms vergezeld van zijn soortgenoten, over zien vliegen, luid roepend en aandacht trekkend.

Gisteren ontdekte ik hem, zwijgend, in een struik. Geen wonder, want hij had het druk met zijn rode besjes. Zelfs toen hij mij zag, bleef hij zitten. Ik had de tijd om mijn telelens uit de fietstas te pakken en een paar foto's te maken. Al snel vloog hij echter weer weg.

Maar toen ik alles weer had opgeborgen en wegfietste, bleek hij tien meter verderop weer neergestreken te zijn in een kale boom, lekker snoepend van een bosje besjes ... Met mijn gewone toestel nog wat plaatjes kunnen schieten.

Maar wat het nu precies is, een tamme papegaai? Een ara wellicht? Een forse parkiet? Wie het weet mag het zeggen ...






2 opmerkingen: