Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 13 maart 2013

Biddag

Heer
vandaag
wil ik bidden
om woorden
voor dat
wat te lang 
werd verzwegen

voor heilige
verontwaardiging
en de moed
om prikkelende vragen 
te durven stellen

wil ik spreken
met nadruk
om de stilte
te vangen

wil ik bidden
om rust
midden in de drukte
van alle dag

wil ik 
dichte deuren 
openen
om dicht
bij te komen
waar afstand was

wil ik geduldig
leren wachten
op beweging
van de wind
om aangeraakt
en bewogen
te worden

wil ik
vangen
om te delen
zaaien
om te geven

grijpen
naar het licht
om aan het duister
en de leegte
te ontsnappen

mij laten vullen
met uw liefde
om ijzige kilte
te ontdooien

wil ik
koppig zingen
van onredelijke hoop
en onberedeneerd
optimisme

wil ik
vrijmoedig bidden
om gepaste dankbaarheid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten