Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 21 juli 2012

Droomfontein

het bruist
het spettert
het sist
het knettert

beelden vechten
met woorden
letters stoeien
met ritmische melodie

de wind
van mijn geest
zoekt
door de poort
van herinneringen
naar de toekomst
van het hier
en nu

verward
bedeesd
verstard
ontheemd

de vrijheid heeft 
een louterend vuur
ontstoken

de regen heeft
kleurrijke wolken
gebaard

het gloeit
het glijdt
het boeit
het bevrijdt

het licht is omfloerst
ingehouden adem
en ontspannen spieren
krijgen langzaam aan
ongedwongen spontaan
bewustzijn terug

struikelende woorden
geven stem
aan onderkoelde dromen
verlangen
krijgt vorm
in een roekeloos lied

een lied van het einde
van een sombere nacht
het lied van een begin
van een zonnige morgen

het ritselt
het fluistert
vaag dringt
lijzige stilte
door in het lichaam

het water
het water
vertraagde vervorming
koel en meeslepend
zacht en voldaan

o mijn hart
mijn ziel
mijn geest
mijn wezen
mijn diepste ik

blaas de confetti
juich met een vers
dans voor de vogels
ontluik het ontfermen

de dag
de dag
vangt aan
wordt wakker
van het leven
plant het zonlicht
adem de zomer in
en zaai de liefde uit

stap
gerust
en beducht 
in de tuimelende beelden
van een harde werkelijkheid

maar hou het 
hoge ideaal 
ook vast
koester het
geef het voedsel
kijk met andere ogen
en leef met gevoel

wees
wie je bent
met lichaam
en ziel
want er staat
een fontein
vol dromen
op springen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten