Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 25 juli 2015

Klein gekleurd vliegje nog-aan-toe


ach mugje
klein
gekleurd
vliegje
nog-aan-toe


net toen ik
door het houten
poortje
wilde stappen
naar het bos


vloog
je op
verschrikt

en raakte
verstrikt
in een web
met je ragfijne
glazen vleugels


ja
ik heb
toen even
wat ingezoomd

en beelden gemaakt
hoe je daar
heel stil
gevangen
hing


niet
in paniek
maar
heel gedwee
alsof
je wist
het heeft
geen zin


maar
toen heb ik
geluisterd
naar mijn hart

je heel
voorzichtig
losgemaakt
en op de paal
gezet


ook daar
bleef je stil
zitten

keek
alleen
maar
in de lens

er leek
geen leven
meer
te zijn
in jou


ik heb
je daar
gelaten
om even te bekomen
van de schrik

maar later
toen ik
daar weer
voorbij moest
na een uur
of zo

zat je
nog steeds
op hetzelfde
plekje

was je
nog wat
ontdaan
wellicht


ik heb
met mijn mond
de wind
nagebootst
en je
weg
geblazen

de hemel
tegemoet
het leven
weer in

maar
toen was ik
je kwijt
ik kon je
niet meer
vinden

***

en nu
een dag
nadien
vraag ik
me hardop af
waar
zou je zijn
hoe
zou het
met je gaan
in storm
en regen

jij
kleine
vluchteling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten