Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

maandag 2 mei 2016

Zwaan-achtervolging op de golfbaan


Vanavond op weg naar weg naar huis heb ik me weer even staan te verbazen.
Over het kat-en-muis spel van een stel zwanen.
Bij elkaar horend, blijkbaar.
Maar niet helemaal gelijkgestemd.
De manier waarop ze uit het water togen, maakte me alert.
Er staat iets te gebeuren.
Afgestapt.
Camera gereed.

Wat volgde leek veel op een spelletje.
Toneelspel of een liefdesspel.
Ik ben er nog niet uit.

Als decor een heus golfterrein.
Gedistingeerd.
Het begint allemaal met een gymnastische uitrek-oefening.
Ik neem aan van papa-zwaan.

Maar dan ...
Een waggelende wandeling.
Enkele zwaanlengtes afstand.
Zodra papa versnelt, versnelt ook mama.
Af en toe even een tussenspurt.
Een bochtje.
Een moment rust
Uiteindelijk gebeurt er helemaal niets en verdwijnen ze weer in het water.
Maar er broeide wel iets ...

Omdat het nogal lang duurde, heb ik er nog maar een paar filmpjes van gemaakt.
Eén staat onderaan.
De andere kan ik niet tonen.
Er gebeurde niet veel.
Maar de echte golfers liepen door het beeld.
Pontificaal.
En herkenbaar.
De privacy weerhoudt mij ervan hen te tonen.
Maar er was wel een frappante gelijkenis.
Ook zij volgden elkaar.
Een paar passen afstand ...
Rondjes, pasjes, golfjes ...
Statig en afgepast.
(...)

































Geen opmerkingen:

Een reactie posten